Min resa genomförs med reguljärflyg, vad betyder det?
En resa med reguljärflyg (dynamisk flygning) skiljer sig från en charterresa genom att den skapas i realtid via online-system och måste betalas omedelbart vid bokning. Dessa resor kan inte återförsäljas, så särskilda villkor gäller; ändringar och återbetalningar vid avbokning är inte möjliga.
Charterflyg beställs för en viss period och priserna kan ändras flera gånger om dagen beroende på efterfrågan. Mer flexibla villkor gäller för charterresor. Läs villkor och bestämmelser innan du bekräftar bokningen. Jag har inte fått min biljett trots att jag har betalat för min resa?
Ibland
kan biljetterna bli försenade och "hänga fast" i vårt bokningssystem
och det kan ta upp till några timmar innan biljetten kommer till din
inkorg. Om du inte har fått din biljett inom två (2) timmar
efter att du har bokat din resa, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kolla gärna först om biljetten kan ha hamnat i ditt skräppostfilter.
Kan jag få mitt PNR/E-biljettnummer för min flygning?
Alla
flygbolag har sina egna regler, men du kan logga in på Pegasus och
SunExpress med vårt bokningsreferensnummer. Med Norwegian kan du få ditt
flygs PNR-nummer från vår kundtjänst från 72 timmar före din resa. Med SunExpress måste du checka in innan du åker till flygplatsen - du kan göra det från 36 timmar före avgång och du kan göra det här sunexpress.com/en/online-check-in
Kan jag checka in före min resa?
Med
Pegasus och Jettime checkar du in på själva flygplatsen. Med Norwegian
kan du checka in före ankomst till flygplatsen med hjälp av det
PNR-nummer som vår kundtjänst gärna ger dig från 72 timmar före avgång, men det är inget krav. Med SunExpress måste du
checka in före ankomst till flygplatsen. För flygbolag där du kan
checka in i förväg är det ofta möjligt att köpa till extra tjänster på
flygbolagets hemsida, till exempel en specifik sittplats. För att läsa
allt om incheckning, inklusive hur du gör det helt precis hos SunExpress
- läs mer här.
Var kan jag se vilken biljettyp jag har på Norwegians flygningar?
Vår
biljettyp på Norwegian-flyg är Lowfare, som endast inkluderar
handbagage under sätet. Du kan uppgradera till en högre biljettyp på
flygbolagets websida om du vill ta med mer bagage. Via vår kundservice
kan du också köpa incheckat bagage för 295 SEK per person.
Det står inget på min biljett om när min transfer går?
Transfertider
kan inte anges på din biljett eftersom de är knutna till flygningar och
därför kan ändras. Du kommer att mötas på flygplatsen av en chaufför
eller av vår guide när du anländer till din destination, och du kan
kontrollera upphämtningstiden från ditt hotell för ditt returflyg 24 timmar före du skall resa hem här: http://hemresa.turkietresor.se/
Jag kan inte lägga till mitt barns födelsedatum i mina passageraruppgifter?
Den
vanligaste orsaken till detta är att vårt system kräver att du anger
dina barns uppgifter i den ordning du ursprungligen skrev dem när du
sökte efter din resa på webbplatsen. Om du öppnar kalendern kommer du
att se att den bara ger dig vissa år som alternativ. Om du t.ex. söker
efter två vuxna och två barn och du har angett en fyraåring först och
sedan en sexåring, ska deras uppgifter anges i den ordningen i
passageraruppgifterna för barnen.
Har ni guider på era destinationer?
Vi
har guider på nästan alla destinationer, men om det inte finns någon
guide eller om guiden inte besöker det område där du befinner dig på din
semester, kan du naturligtvis alltid kontakta guiden eller vår lokala
representant. Telefonnumret hittar du på din biljett.
Kommer flygbiljetterna separat?
Vi
skickar inte flygbiljetterna separat, men dina flyguppgifter finns på
din biljett och nödvändig information om hur du loggar in på
flygbolagets webbplats finns här: https://www.turkietresor.se/resor/flygfakta. Vid incheckningen på flygplatsen räcker det att visa ditt pass (eller foto-ID för resor inom Schengenområdet).
Kan jag behålla mitt rum under hela min semester?
Om ditt flyg avgår före kl. 00.00
börjar din hotellbokning gälla samma dag, så att du kan checka in på
ditt rum så snart du anländer till hotellet. Vi kommer att informera
hotellet om din bokning, så att du inte behöver kontakta hotellet om
sena ankomst. Rummet måste vanligtvis vara utrymt senast kl. 11.00 eller 12.00
på semesterns sista dag, vilket också är slutet för de måltider som
eventuellt var inkluderade för din vistelse. Du kan fråga om det går bra
att checka ut senare på hotellet, men det kan tillkomma en extra avgift
för detta.