Vanliga frågor
  • Min Resa
  • Vi ringer upp dig
    Namn Efternamn
    Telefon nummer
    E-mail
    Call Date
    När önskar ni bli uppringd?
    Send_Callback
Här får du svar på dina frågor om din resa!


På den här sidan har vi samlat de frågor som vår kundtjänst oftast besvarar. Det finns några användbara länkar på sidan för mer djupgående svar. Och om du fortfarande inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss här. Trevlig resa!

Jag har inte fått min biljett trots att jag har betalat för min resa?

Ibland kan biljetterna bli försenade och "hänga fast" i vårt bokningssystem och det kan ta upp till några timmar innan biljetten kommer till din inkorg. Om du inte har fått din biljett inom två (2) timmar efter att du har bokat din resa, vänligen kontakta vår kundtjänst. Kolla gärna först om biljetten kan ha hamnat i ditt skräppostfilter.

Kan jag få mitt PNR/E-biljettnummer för min flygning?

Alla flygbolag har sina egna regler, men du kan logga in på Pegasus och SunExpress med vårt bokningsreferensnummer. Med Norwegian kan du få ditt flygs PNR-nummer från vår kundtjänst från 72 timmar före din resa. Med SunExpress måste du checka in innan du åker till flygplatsen - du kan göra det från 36 timmar före avgång och du kan göra det här sunexpress.com/en/online-check-in

Kan jag checka in före min resa?

Med Pegasus och Jettime checkar du in på själva flygplatsen. Med Norwegian kan du checka in före ankomst till flygplatsen med hjälp av det PNR-nummer som vår kundtjänst gärna ger dig från 72 timmar före avgång, men det är inget krav. Med SunExpress måste du checka in före ankomst till flygplatsen. För flygbolag där du kan checka in i förväg är det ofta möjligt att köpa till extra tjänster på flygbolagets hemsida, till exempel en specifik sittplats. För att läsa allt om incheckning, inklusive hur du gör det helt precis hos SunExpress - läs mer här.

Var kan jag se vilken biljettyp jag har på Norwegians flygningar?

Vår biljettyp på Norwegian-flyg är Lowfare, som endast inkluderar handbagage under sätet. Du kan uppgradera till en högre biljettyp på flygbolagets websida om du vill ta med mer bagage. Via vår kundservice kan du också köpa incheckat bagage för 295 SEK per person.

Det står inget på min biljett om när min transfer går?

Transfertider kan inte anges på din biljett eftersom de är knutna till flygningar och därför kan ändras. Du kommer att mötas på flygplatsen av en chaufför eller av vår guide när du anländer till din destination, och du kan kontrollera upphämtningstiden från ditt hotell för ditt returflyg 24 timmar före du skall resa hem här: http://hemresa.turkietresor.se/

Jag kan inte lägga till mitt barns födelsedatum i mina passageraruppgifter?

Den vanligaste orsaken till detta är att vårt system kräver att du anger dina barns uppgifter i den ordning du ursprungligen skrev dem när du sökte efter din resa på webbplatsen. Om du öppnar kalendern kommer du att se att den bara ger dig vissa år som alternativ. Om du t.ex. söker efter två vuxna och två barn och du har angett en fyraåring först och sedan en sexåring, ska deras uppgifter anges i den ordningen i passageraruppgifterna för barnen.

Har ni guider på era destinationer?

Vi har guider på nästan alla destinationer, men om det inte finns någon guide eller om guiden inte besöker det område där du befinner dig på din semester, kan du naturligtvis alltid kontakta guiden eller vår lokala representant. Telefonnumret hittar du på din biljett.

Kommer flygbiljetterna separat?

Vi skickar inte flygbiljetterna separat, men dina flyguppgifter finns på din biljett och nödvändig information om hur du loggar in på flygbolagets webbplats finns här: https://www.turkietresor.se/resor/flygfakta. Vid incheckningen på flygplatsen räcker det att visa ditt pass (eller foto-ID för resor inom Schengenområdet).

Kan jag behålla mitt rum under hela min semester?

Om ditt flyg avgår före kl. 00.00 börjar din hotellbokning gälla samma dag, så att du kan checka in på ditt rum så snart du anländer till hotellet. Vi kommer att informera hotellet om din bokning, så att du inte behöver kontakta hotellet om sena ankomst. Rummet måste vanligtvis vara utrymt senast kl. 11.00 eller 12.00 på semesterns sista dag, vilket också är slutet för de måltider som eventuellt var inkluderade för din vistelse. Du kan fråga om det går bra att checka ut senare på hotellet, men det kan tillkomma en extra avgift för detta.